Mainos
Mainos

Alma Median tulos nousi

Alma Median voitto ennen satunnaiseriä kasvoi 1,4 miljoonasta eurosta 18,7 miljoonaa. Tammi-syyskuun liikevoitto yli kolminkertaistui edellisvuodesta 22,1 miljoonaan euroon. Yhtiö pitää koko vuoden tulosennusteensa ennallaan.

Lehtiä julkaisevan Alpressin liikevoitto kasvoi vertailujaksosta 5,6 % kustannustoiminnan tuottojen kasvun ja alentuneiden kustannusten johdosta. Painotoiminnan liikevaihdon lasku sen sijaan jatkui.

Broadcasting-divisioonan liiketappio kasvoi 1,3 miljoonaa euroa johtuen ennakoitua pienemmästä syyskuun mainosmyynnistä sekä lisäpanostuksista ohjelmakarttaan. Business Information Groupin kannattavuus oli vertailujakson tasolla.

Osakkuusyhtiö Acta Print Oy:n tappio heikensi Mediapalvelut-divisioonan liikevoittoa kolmannella vuosineljänneksellä 1,2 miljoonalla eurolla.

- Vuoden takainen arvio toimintaympäristön hitaasta elpymisestä näyttää toteutuvan inhorealistisen tarkasti, toteaa Alma Median toimitusjohtaja Juho Lipsanen (kuvassa).

(MTV3)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme