Mainos
Mainos

Facebookille iso takaisku maksullisissa mainoksissa

Autovalmistaja General Motors aikoo luopua yhteisöpalvelu Facebookin maksullisista mainoksista, koska kokee niiden vaikuttavan kuluttajiin liian vähän. Asiasta kertoo Wall Street Journal -sanomalehti.

Yhdysvaltain kolmanneksi suurin mainostaja ilmoittaa kuitenkin, että se jatkaa perjantaina pörssiin listautuvan Facebookin ilmaissivujen käyttöä markkinoinnissa.

Viime vuonna yhteensä 1,8 miljardilla dollarilla mainostanut General Motors on käyttänyt Facebook-markkinointiin noin 40 miljoonaa dollaria. Kolme neljäsosaa summasta on mennyt ilmaissisältöön, esimerkiksi automalleja esittelevien sivujen luomiseen ja päivittämiseen. Maksettuihin Facebook-mainoksiin yhtiö on käyttänyt arviolta 10 miljoonaa dollaria.

Asiantuntijoiden mukaan kyseessä voi olla ensimmäinen merkki siitä, ettei yli 100 miljardin dollarin arvoisen Facebookin bisnesmalli ole täysin varmalla pohjalla.

(MTV3 - STT - AFP - Reuters)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme