Mainos

Fiat-mainos herättää närää

Suomen autoliitto lähetti tänään selvityspyynnön kansainväliselle autoliitolle FIA:lle hermostuttuaan Fiat Punton markkinoinnista Suomessa. Autoliitto pitää sopimattomana sitä, että Punton Suomen-mainonnassa käytetään arvostetun EuroNCAP-testin tuloksia. EU-maiden EuroNCAP-turvallisuustestissä menestyi turvatyynyllä varustettu Punto, mutta Suomessa myynnissä olevissa malleissa turvatyyny ei ole vakiovaruste.

Fiat-henkilöautoja maahantuova Italkon Oy on teettänyt mainoksen erikseen Suomen markkinoille. Mainosta käytetään lähinnä sanomalehdissä, eikä yhtiö aio toistaiseksi sitä muuttaa. Italkonin viestintäpäällikön Karin Bäcklundin mukaan Suomessa myytäviin Puntoihin on tulossa vakiovarusteeksi turvatyyny, kun nykyiset varastot on loppuunmyyty. Varustelutason muutos tulee nostamaan auton hintaa, mutta uudesta hinnasta maahantuoja ei ole vielä päättänyt.
(STT)

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot