Mainos

Google voitti Louis Vuittonin EU-tuomioistuimessa

EU-tuomioistuin on asettunut hakukoneyhtiö Googlen puolelle sen ja ranskalaisen laukkuvalmistajan Louis Vuittonin välisessä oikeuskiistassa.

Kiista koski Googlen tarjoamaa AdWords-palvelua, jossa yhtiöt voivat varata Googleen kirjoitettavia hakusanoja ja saada näin mainoksensa näkyviin internetsivun reunaan hakutulosten yhteydessä.

Louis Vuitton ei hyväksynyt tavaramerkkinsä käyttöä AdWords-palvelussa, koska palvelua käyttävät yhtiöt tarjosivat Google-käyttäjille jäljitelmiä laukkuvalmistajan tuotteista. Louis Vuitton ja joukko muita merkkituotevalmistajia valittivat asiasta ranskalaiselle tuomioistuimelle, joka puolestaan pyysi EU-tuomioistuimelta ennakkoratkaisua kiistaan.

EU-tuomioistuimen mukaan tavaramerkkien käyttö AdWordsin avainsanoina on hyväksyttävää, sillä se tarjoaa yrityksille mahdollisuuden mainostaa vaihtoehtoisia tuotteita Google-käyttäjille. Tuotejäljitelmien kaupitteleminen ei kuitenkaan ole tuomioistuimen mukaan hyväksyttävää, joten Googlen on estettävä AdWordsin käyttö jäljitelmäkauppiailta.

(MTV3 - STT)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot