Mainos
Mainos

Helsinginareena ja jääkiekko parhaat sponsoroinnin kohteet

Helsinginareena ja jääkiekkojoukkue Jokerit ovat markkinointiväen mielestä kiinnostavimmat kohteet urheilusponsoroinnissa. Mielipide selvisi tutkimuksessa, jonka Taloustutkimuksen teki loppukeväästä.

Tutkimus julkistettiin tänään Sotkamossa järjestetyssä Urheilumarkkinointi 97-seminaarissa. Tutkimuksen tilasi Finnish Flash ry, joka on mm. Teemu Selänteen perustama urheilun eräänlainen hyväntekeväisyysjärjestö.

Sponsorointikohteena parhaaksi noteerattiin Helsinginareena. Jääkiekon MM-kisat, Pori Jazz Festival ja Savonlinnan Oopperajuhlat sijoittuivat seuraaville sijoille. Muut tilaisuudet tai markkinapaikat kymmenen parhaan joukossa olivat Thunder-autokilpailu Helsingissä, Turku-halli, Ateneum, Jyväskylän Suurajot, Punkaharjun Retretti ja jääkiekon SM-liiga.

Huippu-urheilua harjoittavista urheiluseuroista kiinnostavimmaksi noteerattiin jääkiekkokolmikko Jokerit, TPS ja HPK. Seuraavalle sijalle ylsi Lahden Hiihtoseura ennen Helsingin IFK:ta.

Kansallislajin pesäpallon lippulaiva Sotkamon Jymy oli kuudes ennen Torpan Poikia (koripallo), Liiga Ilvestä (jääkiekko), HJK:ta (jalkapallo) ja Puijon Hiihtoseuraa.
(STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme