Mainos
Mainos

Joulukauppa ja veronpalautukset ovat hyvä yhdistelmä – epäonnistunut joulumyynti voi kaataa pienen yrityksen

Joulumyyntikausi on alkamassa. Asiantuntijoiden mukaan joulumyynti saattaa tuplata erikoisliikkeiden kuukausimyynnin. Veronpalautukset vauhdittavat joulukauppaa.

– Joulukaupalla on kaupalle iso merkitys. Jos joulukauppa epäonnistuu, se voi olla pienille kaupoille jopa se lopullinen niitti, sanoo Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenoja Huomenta Suomen Markkinaraadissa.

Veronpalautuksia tulee kansalaisille parin viikon kuluttua yli 2,5 miljardia euroa. Veronpalautukset ovat perinteisesti olleet ruiske joulukaupalle.

– Palautukset on perinteisesti käytetty lahjoihin. Kun kuluttajien luottamus talouteen on korkealla, ihmiset ovat iloisia ja kuluttavat, sanoo toimittaja Pirkko Tammilehto Kauppalehdestä.

Jaana Kurjenoja sanoo, että joulusesonki tuo tilastojen valossa 15-vuotta täyttäneen suomalaisen kulutukseen noin 200 euron kulutuslisän. Samalla joulukauppa kertoo paljon seuraavan vuoden kulutuksesta ja kaupan näkymistä.

 

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme