Mainos
Mainos

Kauppalehti: Sosiaalisen median mainoskupla voi puhjeta

Yritysten ryntäys sosiaaliseen mediaan muistuttaa ajasta ennen 2000-luvun alun it-kuplaa, kirjoittaa Kauppalehti.

Organisaation johtamisen ja hallinnan professori Alf Rehn Åbo Akademista kritisoi, että monet mainos- ja mediatoimistot kauppaavat sosiaalista mediaa kuin uutta teknologiaa, jolla voisi korvata vaikka suorajakelumainonnan.

- Yritykset odottavat, että ilmestyy jokin uusi sovellus, jonka myötä sosiaalinen media alkaa tuoda jotain yritykselle. Mutta kyse ei ole tekniikasta, vaan vuorovaikutukseen pyrkimisestä.

Rehnin mukaan sosiaalisuutta ei voi ulkoistaa. Yritysten on pyrittävä aitoon kanssakäymiseen.

- Monelle suurelle yritykselle suosittelen aloittamista kuuntelemalla: palkatkaa joku seuraamaan verkkokeskusteluja puoleksi vuodeksi. Vasta sitten yritys ymmärtää keskusteluista niin paljon, että se voi ottaa osaa niihin, Rehn sanoo Kauppalehdelle.

(MTV3 - STT)

Lue myös Kauppalehti

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme