Mainos

Lehdet hiipuvat, nettimainonta kasvaa

Suomen joukkoviestintämarkkinat kehittyivät viime vuonna tuttuun tapaan, kertoo Tilastokeskus. Sanomalehti- ja aikakauslehtimarkkinoilla otettiin takapakkia, mutta nettimainonta kasvoi reippaasti.

Koko joukkoviestintämarkkina kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 1,2 prosenttia ja oli arvoltaan 3,8 miljardia euroa. Sanomalehtien ja aikakauslehtien toimialoilla myynti laski noin kolme prosenttia. Internetmainonta kasvoi reilut 13 prosenttia ja kirjamyynti kuusi prosenttia.

Suoratoistopalvelut ovat vieneet tilaa videotallenteiden myynniltä ja vuokraukselta, joiden markkinat pienenivät lähes neljänneksen.

Kustannustoiminta, johon lasketaan lehdet ja kirjat, muodostaa edelleen suurimman siivun Suomen joukkoviestintämarkkinoista. Sähköisen viestinnän osuus kasvaa kuitenkin tasaisesti yhä suuremmaksi. 

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot