Mainos
Mainos

Mediat lähtivät iPad-buumiin, entä kuluttajat?

Suomalaislehdet valmistelevat iPad-versioitaan kuumeisesti, vaikka mobiililaitetta myydään vasta vain muutamassa verkkokaupassa.

Muun muassa Sanoma Magazines ja Otavamedia ovat julkaisseet lehdistään versioita Applen mobiililaitteelle.

Suomen Kuvalehti julkaisi oman iPad-versionsa jo lokakuun alussa, jolloin laitteita ei myyty Suomessa.

- Uskon, että erityisesti irtonumeropuolella saadaan uusia ostajia ja uusista ikäryhmistä, Suomen Kuvalehden päätoimittaja Tapani Ruokanen toteaa.

Suomalaiset eivät ole olleet erityisen innostuneita maksamaan verkko- tai mobiilisisällöistä. Markkinoille saapuvan iPadin suomalaislehdet maksavat keskimäärin viidenneksen vähemmän kuin lehtihyllystä löytyvät vastineensa.

- Moni uskoo hintojen alenevan tai lähtevän kokonaan, mutta kyllä nettiversionkin tekeminen maksaa, toteaa tietokirjailija Petteri Järvinen.

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme