Mainos

Pienet supermarketit kärsivät eniten kilpailusta

Isojen supermarkettien markkinaosuus on kasvanut, pienet myymälät porskuttavat myyntitehollaan.

Pienten supermarkettien on vaikea kilpailla valikoimien määrällä isojen kauppojen kanssa eivätkä ne myöskään pysty kilpailemaan alle 400 neliöisten kanssa aukioloajoilla.

Hypermarkettien ja isojen supermarkettien määrä ja markkinaosuudet ovat kasvaneet, mutta niiden myyntiteho on heikentynyt. Sitä vastoin alle 400 neliön myymälöiden myyntiteho on kasvanut, selviää Kuluttajatutkimuskeskuksen tutkimuksesta vuosilta 1995-2003.

Myyntiteho tarkoittaa, kuinka paljon päivittäistavaroita myydään niille varattua neliömetriä kohti.

(MTV3-STT)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot