Mainos
Mainos

Telellä massiivinen imagokampanja

Tele valmistautuu pörssilistaumiseen nimenvaihdolla ja massiivisella imago-kampanjoinnilla.

Suuryritysten kokemuksista tiedetään, että yritysilmeen peukaloinnissa kuluu miljoonia ja taas miljoonia markkoja. Kun Pepsi pari vuotta sitten vaihtoi punaisen värinsä siniseen, tarvittiin siihen huippumallien ja concorden siivittämä kampanja, jossa paloi satoja miljoonia markkoja.

Pepsin tapaus on harvinainen, sillä yleensä kansainväliset yritykset muuttavat ilmettään niin hienovaraisesti, ettei kuluttaja välttämättä edes huomaa muutosta. Tele halusi kokonaan eroon vanhasta kansallisen teleoperaattorin imagostaan ja niinpä nimi ja tunnus pantiin täysin uusiksi.

Uuden liikemerkin suunnitteli graafikko Unto Paltemaa, jonka työ pääsi käyntiin kun lontoolaistoimisto oli valinnut Sonera-nimen tuhannen ehdokkaan joukosta. Nimen ylle kaartuva viiva kuvaa Paltemaan mukaan Soneran toimintaa.

Telen ajoitus nimenvaihdossa on hyvä: Sonera saadaan rummutettua läpi viimeistään silloin, kun se loppuvuonna viedään pörssiin. Pääjohtaja Pekka Vennamo ei paljasta kampanjan kustannuksia, mutta ennestäänkin Tele on käyttänyt mainontaan useita kymmeniä miljoonia markkoja vuodessa.
(MTV3)


Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme