Mainos
Mainos

Yrittäjä: Suomen maine piristyy vitseistä

Conan O’ Brien vieraili Suomessa helmikuussa 2006. Lehtikuva

Vitsailu Suomesta maailmalla on vain hyvä asia, katsoo asiantuntija. Vaikkapa amerikkalainen koomikko Dennis Miller irvaili hiljattain kovin sanoin Suomen menestyksestä Newsweek-lehden parhaiden maiden listalla.

- Se tarkoittaa, että Suomi on maailman kartalla, sanoo yrittäjä ja AD Jan Fagernäs.

Fagernäsin Is Good Creative -yritys kartoittaa sitä, miten sosiaalisissa medioissa puhutaan Suomesta. Muun muassa Martti Ahtisaaren saama Nobel oli Fagernäsin mukaan imagovoitto maalle. Samoin Suomen maine luonnonläheisenä maana sopii yritysmaailmassakin jylläävään ekologisuuden buumiin.

Joskus osansa on sattumallakin. Sellainen oli vaikka presidentti Tarja Halosen yhdennäköisyys amerikkalaisen juontajan kanssa.

- Conan O'Brien kävi sitten Suomessa kerrostalojen ovilla koputtelemassa. Siinä nähtiin oikeaa Suomea.

Katso Jan Fagernäsin haastattelu: (Huomenta Suomi 19.11.2010)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme