Mainos
Mainos

26.1. Tuoko Twitter äänivyöryn?

Käykö vaalikampanjointi Facebookissa? Tuoko Twitter äänivyöryn? Kevään eduskuntavaaleista koetellaan sosiaalisen median vaikutusvaltaa. Moni ehdokas testaa jo nyt vetovoimaansa Facebookissa tai YouTubessa. Kevään eduskuntavaalit ovat ensimmäiset, jossa kampanjoita käydään sosiaalisen median eri palveluiden avulla.

Suuret puolueet suunnittelevat vaalikampanjaa yhdessä mainostoimistojen kanssa. Myös sosiaalinen media on osa kampanjastrategioita. Kovin tarkkoja ohjeistuksia yksittäisille ehdokkaille ei puoluetoimistoista ole kuitenkaan tulossa. Yksittäinen ehdokas voi tehdä sosiaalisessa mediassa periaatteessa mitä ikinä haluaa - myös pahoja mokia.

- Yksi esimerkki mokasta olisi se, jos mauttomalla tavalla hyökkäisi meidän kilpailijoitamme vastaan, sanoo puoluesihteeri ja eduskuntavaaliehdokas Mikael Jungner, SDP.

- Koko demariaatteen ytimessä on se, että ihmiset ovat samanarvoisia. Rasismille on nollatoleranssi, ja kirjoitukset tai väitteet, joissa esiintyy sana 'natsi' , ovat aina big no.

Haastattelemamme asiantuntijat antavat ehdokkaille muutaman hyvän neuvon sosiaalisessa mediassa: Olkaa aitoja. Keskustelkaa. Innostakaa ihmisiä. Älkää markkinoiko. Olkaa omaperäisiä. Olkaa läsnä.

Katso Elisa Tikkasen juttu

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme