Mainos
Mainos

7.3. Laihdu mausteilla - ihmekapseli lupaa tuloksia ilman vaivaa

Ei vaivannäköä, ei kieltäytymistä, ilmainen näytepakkaus ja kilot karisevat kuin itsestään.

Näistä ehdoista moni kuluttaja jo tajuaa, että lupaukset kuulostavat liian hyviltä ollakseen totta. Mutta osa tarttuu hanakasti ilmaiselta vaikuttavaan tarjoukseen, sillä eihän sitä koskaan tiedä.

Yrttejä sisältävää Removyl-kapselia on markkinoitu voimakkaasti netissä ja lehti-ilmoituksilla Pohjoismaissa. Ruotsissa kuluttajaviranomaiset ovat ottaneet tiukan kannan: mainonta on harhaanjohtavaa ja markkinointitapa vähintäänkin epäasiallinen.

Myös moni suomalainen on tahtomattaan joutunut kalliiden valmisteiden kestotilaajaksi. Tilauksen lopettaminen on useiden mielestä tehty liian hankalaksi. Asiakaspalvelusta ei vastata. Yrityksellä on Suomessa postilokero-osoite, tuotteet tulevat Virosta.

Onko sopimus edes lain mukainen, jos siinä ei ole mainintaa irtisanomisesta? Saako elintarvikkeeksi luokiteltua tuotetta mainostaa lupaamalla kymmenien kilojen painonpudotusta? Ja mitä tuo ihmekapseli oikeasti sisältää?

Katso Hanna Takalan juttu (45 minuuttia 7.3.2012)

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme