Mainos

Brittilehtiä syytetään uusista puhelinurkintatapauksista

Brittilehdistöä kohtaan on esitetty lisää syytöksiä puhelinurkinnasta.

Britannian yleisradioyhtiö BBC:n mukaan neljä ihmistä on nostanut oikeuskanteen Daily Mirror, Sunday Mirror ja People -lehtiä vastaan. Kaikki lehdet omistaa Trinity Mirror -yhtiö.

Muun muassa Britannian jalkapallomaajoukkueen entinen valmentaja Sven Göran Eriksson ja näyttelijä Shobna Gulati syyttävät lehtiä matkapuhelintensa puhelinvastaajiin jätettyjen viestien luvattomasta kuuntelusta. Urkinnan sanotaan tapahtuneen vuosina 1995–2004.

Trinity Mirrorin julkaisemat lehdet ovat aikaisemmin kiistäneet kaikki itseensä kohdistuneet syytökset urkinnasta.

Aiemmin Britanniaa on ravistellut salakuunteluskandaali. Sen tuloksena News International -konsernin omistama sanomalehti News of the World lakkautettiin viime vuonna.

(MTV3 - STT - Reuters - TT)

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot