Mainos
Mainos

Irakilaislehti arvosteli YK:n pääsihteeriä

Irakin vaikutusvaltaisin sanomalehti arvosteli tänään YK:n pääsihteeriä Kofi Annania Lähi-idän vierailun lykkääntymisestä. Irakin presidentin Saddam Husseinin pojan Udayn omistaman Babel -lehden mukaan Annan "noudattaa Yhdysvaltain määräyksiä".

Venäjän presidentti Boris Jeltsin kertoi eilen, että Annan matkustaa Irakiin neuvottelemaan asetarkastuksista syntyneestä kriisistä. Annan sanoi kuitenkin, ettei hänellä juuri nyt ole tällaisia aikeita. Myöhemmin hänen edustajansa tarkensi, että jos YK:n turvallisuusneuvosto pyytää, hän voi lähteä Lähi-itään.

Annan ei ole kyennyt löytämään mitään ratkaisua kriisiin, joka uhkaa maailman turvallisuutta, lehti syytti. Babelin mukaan on valittaen todettava, että YK:n pääsihteeri ei ole puolueeton eikä hän kykene kantamaan vastuutaan.
(STT-Reuters)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme