Nasa vahvistaa: Toisenlainen elämänmuoto löytyi

Yhdysvaltain avaruushallinto Nasa on paljastanut virallisesti löydön uudenlaisesta elämänmuodosta. Amerikkalaisen arseenipitoisen järven pohjasta löytyneen pieneliön kemia poikkeaa kaikista maapallolla tunnetuista eliöistä.

- Elämän määritelmä on juuri laajentunut. Kun etsimme elämää aurinkokunnastamme, meidän on ajateltava laajemmin, sanoo Nasan tiedeosaston varajohtaja Ed Weiler.

Löytö tulee Nasan mukaan muokkaamaan biologian kirjat uusiksi. Maapallon ulkopuolista elämää etsivät tutkijat joutuvat jatkossa katselemaan elämää laajemmalta kannalta kuin se on tähän asti tunnettu.

MTV3:n Huomenta Suomessa vieraillut Heikki Oja kertoi aamulla, että jos jokin elämänmuoto tulee toimeen myrkyllisessä arsenikkijärvessä, se voi olla mahdollista avaruudessakin.

(MTV3)