Mainos
Mainos

The Sun julkaisi sittenkin prinssi Harryn alastonkuvat

Brittilehti The Sun on julkaissut sittenkin prinssi Harryn bilekuvat, joissa Britannian kuningashuoneen vesa on ilkosillaan. Lehti julkaisi kuvat tänään ilmestyneessä numerossaan. Samalla se julkaisi kannanoton, jossa todetaan, että brittiyleisöllä on "oikeus nähdä kuvat".

– Syyt tähän ulottuvat laajemmalle kuin tämä yksittäinen juttu, mediamoguli Rupert Murdochin omistama lehti perusteli.

Vielä torstaina kaikki brittisanomalehdet pidättäytyivät julkaisemasta kuvia kuningasperheen pyynnöstä. Varsin kainostelemattomana tunnetun brittilehdistön hienotunteisuuden syyksi on arveltu meneillään olevaa Britannian lehdistön etiikkaa koskevaa tutkintaa.

Sen tarkoituksena on selvittää, miten brittimedian toimintaa tulisi jatkossa valvoa. Tutkinnan uskotaan lisänneen lehdistön itsesensuuria.

Tutkinta aloitettiin sen jälkeen, kun Murdochin omistama sanomalehti News of the World lakkautettiin sen kuunneltua salaa murhan uhrin puhelinviestejä.

(MTV3 - STT - AFP)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme