Mainos
Mainos

Virtsankarkausvaipat paljastivat henkilötietojen kaupan

Dagens Nyheter kertoi heinäkuussa tapauksesta, jossa juuri eläkkeelle jäänyt yksityisyrittäjä Örjan Sahlin sai omalla nimellään lähetetyn mainoksen virtsankarkausvaipoista.

– Parahin Örjan, alkoi mainosviesti, johon oli kirjattu miehen kaikki neljä etunimeä ja sukunimi.

Sahlin pahastui mainoksesta ja alkoi penkoa, mistä yritys oli saanut hänen yhteystietonsa.

Tiedot oli välittänyt valtiollinen yritysrekisteri Bolagsverket, johon Sahlin oli ilmoittanut yritystietonsa.

– Minusta tämä on perhananmoinen ylilyönti. Olen liian nuori saamaan tällaisia mainoksia, hän manaili lehdelle tuolloin.

Sahlinin mielestä on väärin, että virasto myy henkilötietoja suoramarkkinointiin.

Bolagsverketin pääjohtaja Annika Bränström puolustaa menettelyä.

– Meillä ei ole vastuuta siitä, miten tietoja käytetään jatkossa. Vastuu on ostajalla.

(MTV3 – STT)

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme