Mainos
Mainos

Kyllästyttääkö radioiden soittolistat? Musiikkipäällikkö perustelee: ”Radion tehtävä ei ole tuoda esiin uusia artisteja”

Musiikkipäällikkö Mikko Koivusipilä uskoo, että ihmiset löytävät uutta musiikkia helpoiten sosiaalisen median kautta.

VIDEO: Kuka tekee tulevaisuuden tähdet?

Mikko Koivusipilä on yksi vaikutusvaltaisimmista suomalaisista, mitä musiikkibisnekseen tulee. Nelonen median musiikkipäällikkönä mies hallinnoi valtavaa liutaa eri radiokanavia, kuten Radio Aaltoa, Radio Rockia, Helmiradiota ja Loopia. Television puolella Koivusipilä hallinnoi muun muassa ohjelmia Vain elämää ja Idols.

Koivusipilän kokemuksen mukaan etenkin nuoret löytävät uudet artistin enemmänkin sosiaalisen median kuin radioiden kautta.

–  Uskon, että YouTube ja Spotify sekä sosiaalinen media ja siellä omien suosikkien jakaminen, ovat ehkä helpoin tapa löytää uusia artisteja. Ja eihän radion tehtävä olekaan tuoda esiin niitä uusia artisteja vaan soittaa sitä musiikkia, mitä ihmiset haluavat kuunnella, Koivusipilä pohdiskelee MTV:n haastattelussa.

Koivusipilä ei koe, että vallankäyttö kotimaisessa musiikkibisneksessä olisi turhan keskittynyttä. Hän korostaa, että esimerkiksi radiossa toivotaan musiikkiteollisuudelle vain parasta.

– Meidän on tarkoitus toimia niin, että musabisnes voisi mahdollisimman hyvin. Tutkimme koko ajan ihmisillä sitä, minkälaista musiikkia ihmiset haluavat kuluttaa ja toimimme sen mukaan. Eli käytämme sitä valtaa ainakin oikein ihmisten ja musiikin eduksi, hän toteaa.

Koivusipilä keskusteli tulevaisuuden tähtien synnystä SuomiAreenassa yhdessä muun muassa manageri Carla Ahoniuksen sekä tubetähti Arttu Lindemanin kanssa. Keskustelua johti toimittaja Maria Veitola. Voit katsoa sen kokonaan videolta artikkelin yläosasta.

Kommentoi

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme