1960-luku

Tv-mainontaa vaadittiin lopetettavaksi
•    Tv-mainonnan tekemistä opeteltiin niin tuotantoyhtiöissä kuin mainostoimistoissa.
•    Mainosten tekniseen tasoon alettiin kiinnittää huomiota.
•    MTV laati tv-mainonnan periaatteet ja mainoksia koskevat yleiset määräykset uusittiin.
•    Lehdistö kampanjoi tv-mainontaa vastaan.
•    Tv-mainonta oli liian tehokasta ja sen lopettamista vaadittiin.
•    Katsojatutkimus käynnistyi päiväkirjatutkimuksena, tilaajina olivat Mainostoimistojen Liitto ja Oy Mainos-TV-Reklam Ab.
•    Mainoksissa esiintyi paljon julkisuudesta tuttuja henkilöitä: Brita Koivunen mainosti Klubi 7 -tupakkaa, Ansa ja Tauno mainostivat kahvia, Johnny lauloi Osuuspankin mainoksessa.
•    Finnairin mainos Omena voitti Cannesissa Kultaisen leijonan.
•    Vuosikymmenen klassikkomainoksia mm. Fazerin patukka, Fazerin parhaat, Majesteetti-margariini, Brisk 'Jazz'.

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot