1970-luku

Merkkitavarat rantautuivat Suomeen
•    Tv-mainonnan neuvottelukunta perustettiin. Neuvottelukunnan kanta oli , että mainonnassa pitää pyrkiä kuluttajia valistavaan, ns. informatiiviseen mainontaan.
•    Tv-mainonnan neuvottelukunta valitsi vuosittain vuoden mainoksen, palkittuja olivat mm. Keskon  K-vihannekset  vuodelta  1978, Wärtsilän teräskattilamainos Vihtori vuodelta 1980, Suomen Työväen Säästöpankin  Asunto vuodelta 1979.
•    Merkkitavarat tulivat Suomeen, mainonnalla luotiin brändejä, jotka elävät edelleen.
•    Vuosikymmenen klassikkomainoksia olivat  mm. Pauligin Juhla-Mokka, Sunlight-mainokset, Tag-mainokset, Ajatar, Coral.

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot