1970-luku

Merkkitavarat rantautuivat Suomeen
•    Tv-mainonnan neuvottelukunta perustettiin. Neuvottelukunnan kanta oli , että mainonnassa pitää pyrkiä kuluttajia valistavaan, ns. informatiiviseen mainontaan.
•    Tv-mainonnan neuvottelukunta valitsi vuosittain vuoden mainoksen, palkittuja olivat mm. Keskon  K-vihannekset  vuodelta  1978, Wärtsilän teräskattilamainos Vihtori vuodelta 1980, Suomen Työväen Säästöpankin  Asunto vuodelta 1979.
•    Merkkitavarat tulivat Suomeen, mainonnalla luotiin brändejä, jotka elävät edelleen.
•    Vuosikymmenen klassikkomainoksia olivat  mm. Pauligin Juhla-Mokka, Sunlight-mainokset, Tag-mainokset, Ajatar, Coral.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme